Uppdateringar administrativt system

Nytt administrativt system
Vi byter fastighetssystem till ett Norrländskt företag från Umeå som heter Mowida AB. Detta system kommer inte att innebära direkta märkbara skillnader för dig som nuvarande hyresgäst förutom utseendet på våra hyresavier. Framöver kan du använda plattformen på vår hemsida i samband med felanmälan och kommunikation med oss på Sirius Fastigheter.

Ny kollega på ekonomi
I samband med förändringarna vi genomför välkomnar vi även en ny kollega som heter Anna-Karin Carlsson och kommer att arbeta med ekonomi tillsammans med oss på Sirius Fastigheter. Anna-Karin kommer du att komma i kontakt med i samband med frågor gällande ekonomi och nedan hittar du hennes kontaktuppgifter som endast bör användas i frågor gällande dina hyresinbetalningar.

Anna-Karin finns tillgänglig:

  • Måndag via telefon kl. 08.00-17.00
  • Dagligen via e-post

Telefon: 070 568 84 10
E-post: anna-karinekonom@siriusfast.se

OCR nummer
På de avier som du mottar efter 2022-06-01 kommer det att finnas ett OCR nummer som du behöver ange i samband med att du betalar dina hyror framöver. Detta är av stor vikt för att underlätta vår kontroll av inbetalningar samt för att vi ska kunna säkerställa att just din hyra är betald.

Bankgiro talong & QR-kod för enklare inbetalning
Kommande hyresavier som du mottar från oss kommer att ha ett nytt utseende. Hyresavin kommer innehålla möjligheten att betala denna genom att skanna den med bank appen via QR kod för snabbare betalning samt även möjligheten att använda ett inbetalningskort, en så kallad bankgiro talong. På hyresavin kan det även komma att finnas olika informativa meddelanden till dig som hyresgäst.

Betalsätt Autogiro ersätts av E-faktura eller e-post
Betalsätten som kommer att gälla för inbetalning av hyresavier efter 2022-06-01 är antingen e-post eller e-faktura.

Rulla till toppen